Про це під час ефіру на телеканалі Simon розповів депутат Харківської міськради фракції "Опозиційна платформа - За життя" Ігор Полупанов, пише Обозрєватєль. За його словами мова про серйозні розбіжності в цифрах.

"Зараз пасажиропотік декларуються в районі 140 млн на рік, а в доковидні роки - 170 млн.для порівняння, в 2007-2008 роках перевезення становили 280-300 млн пасажирів щорічно», - зазначив Полупанов.

Також він розповів, що прибуток підприємства складається в основному з коштів за проїзд і з доходів на рекламу.

"Коли я був заступником начальника метрополітену з економіки, проводилися дослідження потенціалу реклами в метро, без урахування підземних переходів. Він склав близько 3 млн доларів США на 2008 рік (еквівалентно 15 млн грн). Враховуючи зростання курсу долара і навіть враховуючи зниження бізнес активності ця цифра повинна була залишитися такою ж з урахуванням того що в 2008 році не оцінювалося брендування станцій. На сьогоднішній день, виходячи з цієї логіки доходи метрополітену від реклами повинні становити близько 80 млн грн. Вони декларують близько 20", - розповів депутат і додав, що в 2019 році Державна аудиторська служба звернула увагу саме на позицію реклами харківського метро. Її дохідна частина не виросла.

Під час ефіру Полупанов також зазначив, що за міжнародними стандартами фінансової звітності (метод EBITDA) прибуток метрополітену в минулому році повинен був скласти 45 млн грн. При цьому КП задекларувало збитки в 290 млн грн. Крім того, як розповів депутат, сумнів викликають цифри і такої статті як списання.

Популярні новини зараз

Хліб, молоко, м'ясо та навіть яйця: в Україну несеться різке подорожчання на важливі продукти

Реформи і прозорість: експерт розповів, чого вимагають США від України за свою допомогу

Один день – 1 гривня: "Київстар" підказав як користуватися послугами майже задарма

Пенсіонерам дадуть знижку на продукти 20%: що потрібно взяти в магазин

Показати ще

«За минулі роки списано понад 1 млрд коштів Харківського метрополітену. Це Витратні матеріали. Навіть після списання вони мають вартість. Якщо це все коштувало мільярд, то і дохід після реалізації списаного повинен був бути близько десятків мільйонів", - повідомив депутат.

Ще однією можливістю для махінацій з пасажиропотоком і причиною зниження доходів, на думку депутата, є електронний квиток е-тікет. За його словами, Харків витрачає колосальні суми за обслуговування електронного квитка за наявності відпрацьованої системи оплати банківськими картками.

"Десятки мільйонів були витрачені на розробку цього зовсім не унікального проекту. Крім того, на сьогоднішній день підприємство витрачає від 6,5 до 7,5% за обслуговування та адміністрування потоків грошових коштів якоїсь ФК «Платіжний центр». Ця фінансова компанія показала свій дохід за минулий рік в 75 мільйонів", - розповів депутат.

Також за його словами, контроль за фінансовим станом метрополітену після введення е-тікету має дуже обмежене коло людей і самі показники системи легко редагуються.

На думку Ігоря Полупанова, показуючи багатомільйонні збитки підприємства влада веде до того, що після виборів керівництво КП «Харківський метрополітен» проситиме про підвищення тарифу на метро, що сильно вдарить по кишенях звичайних харків'ян. Вихід з цієї ситуації-зміна керівництва підприємства.

"Якщо підприємство декларує постійні збитки-керівника необхідно міняти. І важливо зробити доходи, пасажиропотік-всю сферу перевезень і закупівель максимально прозорою. Для того щоб розуміти куди рухатися, потрібно опублікувати аудиторський звіт, який повинні були представити кілька сесій тому», - зазначив депутат.